Pumpa bröd med mandelsmör - heavenly! (glutenfri, paleo, laktosfri)

 
Detta är lätt en av mina favorit bröd för det smakar mer som en kaka och med mandelsmör fulländas denna skapelse - and I'm in heaving eating this!
 
 
Pumpabröd:
7 ägg
1 dl kokosolja
2,5 dl pumpa puré
1 msk rå honung el. agavesyrup
1,5 dl kokosmjöl
1 tsk bikarbonat
1 tsk kanel
1 msk pumpafrön till garnering
 
Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader.
Smält kokosoljan, vispa ägg kokosolja pumpa puré honung.
Blanda kokosmjöl med resten av de torra ingredienserna i en annan skål,
sikta ner det torra i äggsmeten, vispa till en jämn smet.
Ta en brödform, klä med bakplåtspapper eller smörj med kokosolja.
Häll i smeten , garnera. Grädda mitt i ugnen ca 40-45 min eller tills brödet fått fin färg.
Låt svalna innan du skär upp.
(jag brukar förvara det jag inte äter upp i kylen eller fryser ner det skivat.)
 
Njut med mandelsmör på !

Kommentera här: